Sunday, August 7, 2011

awak milik ALLAH bukan milik saya

hai lame asenye x update blog nie.......munkin sbb hati nie x bpe nak tnang ,,
jd xde ape nak di cetus atau di coret kan kat sini......ape2 pn ari ni aku cuba nk mlangkah dgn kesabaran...
sambil menadah tgan agar allah beri aku kekuatan.....cuba tersenyum walaupun hati x seindah senyuman..
sebenar nye dalam mggu nie aku betul2 rase tertekan...aku cuba diam kan diri..kurang kan gelak tawa...untuk mencari ape 2 ketenangan.....supaya dapat aku lpas kan die dgn keikhlasan....... :(  walau pun hati x rela tp aku xnak die terhimpit dgn prasaan aku pdanya...hubungan selama 4 taun benar2 memberi impak dalam aty aku...
.aku xnk penting kan dri aku dgn hnya mengutamakn dan memntingkan prasaan aku,..shingga die xde hak atau ruang untuk prasaan die pada owg lain...kdang2 kita trpksa lpas kan ape yg kita nak,,,untuk die appy n bhgia....mase aku sowg2 kat dalam bilik...cubaku hayati bait2 lirik lagu arwah ustaz asri yg berjudul mana milik kita..akhirnya tanpa ku sedari air mata aku berlinangan dan mengalir....dan memberi sdikit runag pada fkran ku yg sempit ni utuk bernafas.. akhirnya aku sedar setiap benda, perkara atau ape saje di dunia sumee nye bukan milik aku...tp milik Allah dan xde satu pun milik aku dan pasti nya xkan aku miliki tanpa izin allah......
jd aku cuba untuk lpas kan die dgn keikhlasan aty aku,......dan ape yg aku dapat and benda yg terjadi kat aku ari nie...sume allah yang sediakan kan nya....tp aku beryukur sgt....Allah pernah datang kan aku seorang yg sentiasa mengingat kan aku tentang siapa pencipta diri ini...sentiasa berpesan2 kearah kebaikan........tp ari nie...setelah aku dengar hgga ke penghujung lagu nie.....fkran aku yg mula2 ksut kni tnang..da aku cuba untuk ikhls kan aty nie utk lpas kn die...
"jd awk.......awk pergi lah kjar cinta yang awk nak...jgn berpaling balik ke arah sy...law ade jodoh antara kita jumpa lagi ea....sy sonok sgt pnah knal awk...tp awk yg skunk x same dgn yg dulu...berbeza sgt....jage dri elok2....kita allah punya..milik ape saje yg awk nak,,,tp igt 2 sume milik allah....jd x mustahil allah leh tarik sume nye atas khendak die..cam ane die pndah kan prasaan awk kat sy kpada owg lain..tp awk kita jgn salu sombong....sbb sume yg ada kat kita allah yg punya...satu pun xde milik kita...cam ane sy aggap awk da jd milik sy....tp sbnar nye x...salgi sy x dapat izin allah utk miliki awk....awk walau hati nie brat sgt nak lpas kan awk...tp sy cuba...sy xnk awk rase bersalah ag...xnk awk terhimpit ngn prasaan sy nie...jd awk bwa dri awk elok2 ea..."senyman 2 lukisan rahsia aty..sy doa kan yg terbaik untuk awk....
sy da cuba usha kan utk miliki awak...tp sy lupe diri awk 2 allah yang punya..sy bangga dgn prasaan cnta sy tp sy x sdar prasaan nie allah yang punya....malu sgt kat Allah sbb sume yg ade kat diri sy sume allah punya...jd sy bersyukur kat Allah...die pnh dtg kan sowg yg istmwa dlm idup sy dan s\mgajar  sy supaya x salah gunakan sume allah punya....

No comments:

Post a Comment